Wonen Werken Welzijn

De fractie van VVD Maasdriel wil regelmatig bij U, de burgers van Maasdriel, terugkomen om inzicht te geven wat de VVD wil bereiken en/of bereikt heeft voor de Maasdrielse gemeenschap.

Deze keer geven wij 3 punten aan die we de komende 4 jaar willen aanpakken.

1. Uit faseren Welstandscommissie en bouwaanvragen beoordelen volgens ‘’Boekels’’ model, dit geeft veel kortere wachttijden voor het verlenen van (WABO) bouwvergunningen.

2. De milieu categorieën voor de bedrijventerreinen in Ammerzoden, Hedel en Rossum die in de vorige raadsperiode zijn verlaagd, wil de VVD weer terug brengen naar het oude niveau, zodat deze bedrijventerreinen weer aantrekkelijk worden voor onze bedrijven.

3. Per 1 januari 2013 is de Maasdrielse brandweer opgenomen in de Regio Gelderland-zuid, je verwacht dat het dan goedkoper wordt, maar het blijkt dat Maasdriel nu ruim 300.000 euro per jaar meer betaald. Dit extra geld gaat niet naar de vrijwillige brandweer of de kazernes, maar hoofdzakelijk naar de professionele brandweermensen. De VVD gaat er voor pleiten deze 300.000 euro terug te halen bij de Regio Brandweer. De VVD fractie bestaat uit Ton van Rooij (t.vanrooij@maasdriel.nl) en Anton van Doorn (a.vandoorn@maasdriel.nl).

Hebt U vragen of suggesties, laat het ons dan weten.

Keuzes maken, Kansen benutten